Dystrybucja Spółki w Polsce opiera się o samodzielnie stworzoną sieć transportowo-logistyczną, obejmującą cztery
punkty przeładunkowe: w Toruniu, Poznaniu, na Górnym Śląsku (Dąbrowa Górnicza) i w okolicach Wrocławia (Oleśnica),
co pozwala na czasową i ekonomiczną optymalizację dostaw. Dystrybucja zagraniczna odbywa się w oparciu o firmy
spedycyjne. Za transport produktów do Odbiorców w Polsce odpowiedzialne są wyspecjalizowane podmioty
zewnętrzne posiadające umowy ze Spółką.
Spółka rozwija również sprzedaż do podmiotów zagranicznych, m.in. do: Danii, Estonii, Kataru, Litwy, Łotwy, Niemiec,
Rumunii oraz Wietnamu.
Zespół Spółki tworzy ponad 200 pracowników obsługujących kompleksowo obszary zakupów, przetwórstwa, magazynu
i logistyki, sprzedaży, marketingu i księgowości. Spółka prowadzi działalność w Centrum Logistycznym w Lesznie
k. Warszawy o łącznej powierzchni około 10 tys. m
2
(w którym zlokalizowane jest także konfekcjonowanie świeżych
warzyw i owoców) oraz w wynajmowanych nieruchomościach produkcyjnych, w których mieszczą się 3 zakłady
konfekcjonowania (2 zlokalizowane na terenie gminy Leszno k. Warszawy; 1 w Kielanówce k. Rzeszowa). W strukturach
Spółki działa także jeden sklep specjalistyczny zlokalizowany w Rzeszowie.
Kluczowe cele strategiczne Spółki na najbliższe lata to:
1. Umacnianie pozycji lidera w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji (handlu hurtowego) żywności ekologicznej
w Polsce.
2. Dokończenie budowy Nowoczesnych Zakładów Konfekcjonowania o łącznej powierzchni ok. 5,0 tys. m
2
,
pozwalających docelowo na znaczne zwiększenie mocy przerobowych oraz istotne obniżenie jednostkowych
kosztów paczkowania. Pierwszy etap budowy zrealizowano w 2022 r. Obecnie Spółka gromadzi środki finansowe
niezbędne do dokończenia tej inwestycji.
Dla realizacji celów strategicznych Spółka podejmuje szereg działań operacyjnych:
1. Koncentracja na identyfikacji oraz zaspokajaniu potrzeb Klientów i konsumentów poprzez:
✓ zachowywanie pełnej otwartości na zmiany potrzeb i oczekiwań Klientów i konsumentów (tj. ich klientów
ostatecznych), przekładające się na wdrażanie do oferty nowych produktów i linii produktowych
oraz indywidualne komponowanie ofert dla największych Klientów,
✓ zapewnianie najwyższej jakości produktów oraz najwyższego standardu usług, w szczególności w zakresie
terminowości dostaw oraz łatwości i przyjazności obsługi (w tym za pomocą internetowej Platformy B2B),
✓ podnoszenie kwalifikacji merytorycznych w zakresie produktowym oraz relacyjnym pracowników
departamentów sprzedaży i obsługi klienta, odpowiadających za współpracę z Klientami oraz pracowników
zespołów zakupowych, odpowiadających za współpracę z dostawcami.
2. Aktywne poszukiwanie nowych dostawców, zarówno dla produktów już oferowanych, jak i nowych, których
wprowadzenie Spółka planuje w kolejnych okresach. Dzięki poszerzaniu grona dostawców Spółka ma możliwość
utrzymywania konkurencyjności cenowej i jakościowej oferowanych produktów, jak również wprowadzania na rynek
niektórych pozycji asortymentowych przed podmiotami konkurencyjnymi, co z jednej strony może wpływać
na kreowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, a z drugiej na zwiększanie przewag konkurencyjnych.
3. Dążenie do zwiększenia liczby indeksów zamawianych przez poszczególnych Klientów, co powinno przełożyć
się nie tylko na wyższy poziom sprzedaży ogółem, ale i na zwiększenie rentowności współpracy z poszczególnymi
Klientami, w szczególności dzięki obniżeniu kosztów obsługi transportowej i logistycznej. Duży potencjał Spółka
upatruje w pozyskiwaniu kolejnych Klientów do współpracy w formule Sklepów Partnerskich oraz Sklepów
Patronackich, co powinno przełożyć się z jednej strony na korzystniejsze warunki współpracy dla Klienta, a z drugiej
obligować go do utrzymywania określonej liczby indeksów w stałej sprzedaży.
4. Aktywne kreowanie popytu na oferowane towary, m.in. poprzez przygotowywanie i dystrybuowanie do Klientów
magazynu Gotujwstylueko.pl zawierającego opisy producentów i produktów oraz propozycje przygotowania
posiłków z wykorzystaniem produktów oferowanych przez Spółkę.
5. Ponoszenie ciągłych nakładów na rozwój internetowych platform zakupowych Spółki (Platforma B2B oraz Platforma
dropshippingowa) służących do kompleksowej obsługi Klientów (w tym do automatycznej integracji sklepów
internetowych obsługiwanych przez Spółkę).
Od 2007 r. produkty Spółki są certyfikowane przez AgroBioTest wg norm Unii Europejskiej, a od 2010 r. opatrzone
unijnym certyfikatem Euroliścia. Certyfikat ten ma charakter czasowy, tzn. musi on być odnawiany przed zakończeniem
terminu jego ważności. Pierwszy tego typu certyfikat Spółka uzyskała w 2007 r. i od tego czasu corocznie go odnawia.
Trzy z czterech obecnie funkcjonujących zakładów konfekcjonowania (paczkujące produkty trwałe) posiadają również
odnawiany corocznie certyfikat BRC, którego uzyskanie wiąże się każdorazowo ze spełnianiem szeregu procedur, w tym